Viltrox 85mm f1.8 STM-hez vegyél Fujifim X-Pro3-at!

Cimkék

Nyár óta próbálgatom a Viltrox 85mm-es lencséjét különböző Fujifilm vázakon. Volt már X-T1-en,
X-T2-ön, X-T20-on, X-T30-on, sőt hamarosan megjelenik egy-egy röpke bemutató írás, hogy milyen
X-H1-en és X-Pro1-en is. Az utóbbi azért is lesz nagyon érdekes, mert a legelső Fujifilm MILC-ről beszélünk, és ha valaki megkérdezz a Viltrox-szal kapcsolatban, hogy milyen, az első kérdésem mindig az, hogy milyen vázon akarja használni. Minél régebbi a váz, annál lassabb és pontatlanabb az obi. Annyit elárulok, hogy X-Pro1-en is imádtam. Mostanában jelent meg a Fujifilm X-Pro3 és nagy kérdés volt bennem, hogy mit tudhat a X-Pro3 és a Viltrox páros, különösen annak fényében, hogy a lencséhez még nem érkezett célzottan X-Pro3 specifikus frissítés. Mikulás napi Fujifilm bemutató volt a Studio Line-ban, ahova természetesen én is ellátogattam.

Még szinte be sem léptem az ajtón, Kerekes Máté a Fujifilm Magyarország munkatársa, már messziről, nagy mosollyal az arcán üdvözölt. Minden bizonnyal sejtette, hogy a Pro3 nem fogja megúszni a Viltrox-osodást. Szokták mondani, hogy ilyen ez a popszakma. Persze nem akartam én ezt csak úgy lenyomni a Fujifilm torkán. Nem illett volna kérdezés nélkül egy külsős cég optikáját felpattintani a vadonatúj X-Pro3-ra. Máté a szokásos szelíd és barátságos stílusával megengedte, és már nyújtotta is felém a vázat. Már a Viltrox felcsavarásánál is éreztem, hogy valami más. Sokkal szorosabban, patentabban rögzül a X-Pro3-on a 85-ös. Gondolhatnánk, hogy az egy új váz, még nem lett bejáratva, de az X-H1-em is új, alig pár hónapos és ott nem érezni, hogy ennyire rácuppanna az objektív. Ott sem lötyög, nem mocorog, tökéletesen áll rajta, de könnyebb az objektív fel- és levétele. Nincs olyan ellenállás ahogy a fémek siklanak egymáson. Nekem kifejezetten jó érzés volt ahogy a Viltrox felment az X-Pro3-ra. Ami biztos, hogy az af sokkal gyorsabb, mint az X-H1-en volt. Hogy az X-T3-nál gyorsabb lenne, azt nem tudom, mert
X-T3-at nem használtam. X-T30-ra is csak rövidke időre raktam fel a Viltrox-ot, viszont ehhez képest is gyorsabbnak éreztem. A fókuszálás pontos volt, nem keresgélt, a Classic Neg. filmszimulációval meg igazán hangulatos fotók születtek. Azt hiszem, hogy nem túlzok, ha azt mondom, hogy af szempontjából eddig a Pro3-mal teljesít a legjobban a 85-ös. És nem csak af oldalról, de élesség szempontjából is élesebbnek éreztem az eredményt, mint mondjuk az X-H1-gyel. Már teljesen nyitott rekeszen is annyira éles képet ad, mint ha csak egy Fuji obi lenne rajta. Az más kérdés, hogy az
X-H1-em stabilizált szenzorát nem adnám oda egy X-Pro3-ért, mert számomra az fontosabb a munkámhoz.

A vázról nem tudok még sokat írni, mert rövidke találkozás volt. Az X-Pro1-gyel tudom csak összevetni, mert X-Pro2-őt nem használtam, talán még a kezemben sem volt. Az X-Pro széria formáját nagyon szeretem, de számomra főleg az első X-Trans szenzor miatt volt érdekes ez a váz. Anno Mátéval ennek a váznak a kapcsán ismerkedtünk meg, mert a Fujifilm Magyarország demó X-Pro1-ét vettem meg, és Máté segített a vásárlás lebonyolításában. Azóta is boldogan használom. Köszi Máté!

Visszatérve az X-Pro3-ra, nekem sokkal kényelmesebb volt a fogása, mint az X-Pro1-nek, viszont a D-Pad eltüntetése nagyon furcsa volt. Folyamatosan azt matattam az ujjammal, hogy hol a fenében van.
A hátsó pici LCD, amin az aktuális filmszimuláció jelenik meg egyelőre értelmetlen a számomra. Kézben tartva nem tűnik annyira bazári megoldásnak, mint a termékfotókon, de értelmét nem látom. Nem igazán szeretem az erőltetett mű dolgokat, amikor egy gyártó valami vintage dolgot akar lekoppintani modern formában. Amikor ilyen dolgokkal találkozok, mindig az 1989-ben megjelent Vissza a jövőbe című film 2. része jut eszembe, amikor Marty McFly előre repül a jövőbe. Szinte minden olyan, mint a jelenben még a Nike cipő formája is, csak már befűzi magát. Valahogy az LCD-re kivetített filmszimuláció is olyan volt nekem, mint az említett filmben a Pepsi reklámok, amik már nem papírra vannak nyomtatva, hanem hatalmas kijelzőkön jelennek meg digitális formában. Retronak akar tűnni, de valahogy még sem az, inkább olyan „műanyag”.

 

 

Nincs befejezve!!!!